marți, 20 ianuarie 2009

Criză şi manipulare

Manipularea prin criză politucă
Cam de pe la alegeri încoace, mai toate jurnalele de ştiri conţin un cuvînt care are menirea să ne sperie ,,CRIZĂ,,. Dar oare aşa este precum se zice? Da aşa este doar că pentru oamenii obişnuiţi există de mai mult timp. Chiar şi în anii de belşug ai guvernării PNL-PD, PNL-PSD (din umbră), omul de rînd a fost tot în criză. Pensionari, profesori şi alte categorii sociale au cerut mereu bani. Pe timpul guvernării CDR-PD un Premier cu nume predestinat Victor Ciorbea cerea întregii tări să strîngă cureaua din cauza grelei moşteniri. Cam la zece ani distanţă un alt Premier ne cere în loc de să strîngem cureaua să fim ,,solidari,, că de! tot greaua moştenire a lăsat facturile neachitate de fostul Guvern.Un alt aspect similar din trecut este şi faptul că atunci s-au făcut disponibilizări din minerit şi alte ramuri ale industriei. Acum ne paşte aceeaşi ameninţare dar fără plăţi compensatorii. Sub adăpostul crizei se justifică măsurile ce se impun a fi luate. În numele ei Guvernul trece la acţiune şi taie promisiunile din campania electorală. Dacă omului de rînd i se ia bunăstarea pe care nu a cunoscuto niciodată. Măsurile de austeritate se aplică şi jmecherilor din tot felul de agenţii guvernamentale doar aşa pentru solidaritate.În felul acesta se manipulează opinia publică şi se induce legitimitatea măsurilor luate. Acest lucru este promovat pe toate posturile TV, radio şi presă scrisă. Acest lucru se constituie într-un cor ce strigă pe mai multe voci acelasi lucru ca pe vremea comunismului cînd era doar un singur post TV controlat de stat.Aşa vocea unică se făcea auzită în tot şi în toate. Acum avem libertate dar vocile sunt ascultate în alt mod. Acum toate Televiziunile vorbesc la fel şi cînd se unesc în campanii de presă fac o manipulare chiar mai periculoasă decît cea de pe vremea dictaturii lui Ceauşescu. Acest lucru este amplificat prin faptul că televiziunile au un format diferit care acoperă toate gusturile. Dacă înainte de 1989 se ştia clar cine eate în spate şi telespectatorul se refugia în alte moduri de petrecere a timpului liber. Acum acelaşi public este captat de TV de nişă care le transmite acelaşi mesaj. Este criză în sport,muzică,ştiri etc.Aşa omul nu mai poate să fugă în altă parte şi efectul este la fel ca în cazul în care ştirea vine dintr-un singur canal fie el şi diferit.

Niciun comentariu: