duminică, 15 ianuarie 2012

POLITICA

SMURD resusciteaza Romania


(Un fleac, i-am ciuruit)

Sunt un simplu cetatean al “eternei si fascinantei Romanie” care a dormit impreuna cu semenii sai visind ca va putea fi om in aceasta tara. Am sperat la ceva in 89, dar repede am auzit de diverse manipulari precum tranzitie, morman de fiare vechi, privatizari sub diverse forme, cupoane de tot felul. O data cu 1994 am sperat ca poate vom vedea luminita de la capatul tunelului. Apoi, in 2000, fostul presedinte Emil Constantinescu declara ca l-a invins sistemul, dupa din nou Iliesc si ai lui ca vom adera la UE pe usa din dos, in genunchi, doar cu drept de a vizita, nu si a munci, si in NATO. In 2004 am auzit jos hotia (RAFO jafo), (fraudarea alegerilor) celebrele tepe si indemnul “sa traiti bine”. In 2009 am auzit de criza, de uniune nationala, de modernizarea statului, de sa fim solidari ca “un fleac i-am ciuruit”. Acum, cind Basescu tace si nu stim ce face, observam ca el pune la punct nu doar pe RAED ARAFAT, ci si pe cine incearca sa miste in front. Cu legi destepte, prin care daca iesi fara sa anunti autoritatile ca esti nemultumit este infractiune, ca nu cumva sa prinzi jandarmeria pe picior gresit si sa nu aiba pe cine trebuie cu ei. Sa aiba timp sa se pregateasca, ca sa se poata spune “un fleac i-am ciuruit”. Caci organizatorii trebuie stiuti si sanctionati daca striga gresit. Un zimbet ironic ne spune ca: “eu am fost, dar nu i-am gasit din trei in trei luni”. Aceasta lipsa de respect aratata public prin numeroase derapaje verbale: tiganca imputita, gaozar etc. a ajuns de nesuportat intr-o democratie in care alegerile sunt comasate si ziaristii sunt pusi la punct cu vorbe de duh: dumneavoastra de unde sunteti... a asta explica tot. O lipsa de decenta, un comportament de mafiot precum inrudirea cu Mondialu. Acest om ameninta public ca opozitia sa aiba grija cu protestatarii, ca pot raspunde penal, si se pare ca i-a reusit, dovada ca tac cu totii pentru ca si ei sunt la fel. Atotstiutorul incearca si cu tot ce a mai ramas in tara sa mature pe jos, ca doar el este constitutia, nu are rost. Magistrati care dau dreptate salariatilor sa identifice si sa raspunda cu ce bani vor plati sentintele date. Sperind ca toti suntem prosti, ca doar scoala romaneasca scoate timpiti, iar medicii sunt slab pregatiti. El pleaca la Viena, sa traiti si asigurarea sa o platiti. Un astfel de om, spre rusinea mea, este unde este acuma si eu nu mai sunt in tara mea. Cu totii am vazut cum se discuta democratic la partid, nu public, ca esti venetic. Eu sunt mare, tu esti mic. Iar daca te agiti un pic, ghici ciuperca, tot nimic, ca am legea la buric si de un million iesit in strada, eu nu cred ca o sa se vada. Am jandarmii de partid si pe loc va si incing. Protestati pe trotuar, ca ce este nu ai habar. Oamenii sunt loati cu duba pana li se pierde umbra. Stai un pic, nu a fost nimic, a, un fleac, i-am ciuruit.

Niciun comentariu: